A tervező neve
Kategória
A gép funkciója
Siklóernyős csörlőberendezés, mely távirányítással működik. A pilóta saját magát tudja a levegőbe juttatni. Nem kell hozzá kiszolgáló személyzet, és reptér. A pilóta távirányítón keresztül irányítja a gépet. A gép méri a kötélen a húzóerőt, sebességet, kötél hosszát…stb. A mért adatok alapján mesterséges intelligenciát használva változtatja a szabályzási algoritmust. Szóban, rádión keresztül tájékoztatja a pilótát a fontos információkról. ( Kötélhossz, beállított húzóerő határ értéke, pillanatnyi húzóerő, maximális kötélhossz elérése, maximális kötélszög elérése. Számos biztonsági funkcióval rendelkezik, mivel két tömegpontú repülőeszközt húz a magasba. Redukálja a maximális gyorsulást, letiltja a húzóerőt, ha a pilóta távolodik a csörlőtől. Automatikusan redukálja a húzóerőt, ha a csőrlés véget ér. A kötél behúzási fázisában csökkenti a sebességet, majd leállítja a behúzást. Mindenről érthető tájékoztatást ad.
Mitől más ez a gép, mint a többi hasonló ipari megoldás?
A világon egyetlen hasonló elven működő berendezés sincs. Minden megoldása egyedi. A szabályzás kihívása, hogy egy 3 dimenziós térben kaotikusan mozgó tárgyra jutó erőt kell szabályozni egy statikusan elhelyezett gép értékei alapján. Automatikus dobfékkel rendelkezik a gép, mely a kötelet feszesen tartja, megakadályozza a kötél hurok képződését a dobon.
Milyen ipari igény hívta életre a gépet, milyen problémát old meg?
Kevés, és túlzsúfolt starthely van a világban. A sík vidékről több órai utazásra vannak csak starthelyek. Reptereken voltak eddig is csőrlések, de a megnövekedett kisgépes oktatások miatt nehezen lehet ezeket igénybe venni. Eddig a csörlésekhez kellett egy startmarshall egy gépkocsi vezető, és egy csörlőkezelő. Ezzel a géppel a pilótán kívül senki nem szükséges. Elég egy rövidebb szakasz egy földúton, vagy kisebb mezőn, ahonnan lépcsőr csőrléssel ki lehet emelkedni.