Az autógyárak a skidek felületkezelés után beszennyeződő tisztítására kizárólag vegyi és piro-technológiai megoldásokat alkalmaznak.
(A „skid” az a hordozó elem, amelyen az autó gyárban az autó összeszerelés elkezdődik és végig megy a teljes szerelő soron, beleértve a felületkezelést is, ezért időről-időre tisztítani kell)
Ezen technológiák jelentős környezetvédelmi problémák forrásai. A Kecskeméti Mercedes Benz autógyár megkeresésére fejlesztettük ki a mechanikus ( szemcseszórásos) felülettisztító technológiát a skidek tisztítására. A gyár három éve használja a berendezést , úgy hogy az a szerelő sorba van integrálva és minden extra anyagmozgatás nélkül, a skid meghatározott ciklusonként automatikusan belép a szemcseszóró gép szóróterébe és a szemcseszórásos tisztítás után visszaáll a szerelő sorba.
Az autógyárak skidek tisztítására nem használják a szemcseszórásos technológiát. Az alkalmazott megoldások vegyi vagy égetéses technológiák. Ezek többnyire az autógyáraktól független területen vannak letelepítve, komoly logisztikai feladatot és költséget okozva.
Akár a vegyi vagy akár az égetés jelentős környezetvédelmi feladatok megoldását generálja.
A szemcseszórás környezetbarát technológia.
A kecskeméti Mercedes gyárat elsősorban gazdaságossági tényezők vezették. A szemcseszórásos technológia bevezetése előtt minden skidet ki kellett venni a gyártó sorból, elszállítani 140 km-re, ahol leégették a szennyeződést a skidek felületéről, majd visszaszállították a gyárba. Ez azt is eredményezte, hogy a magas logisztikai költség mellett, jelentős költség többletet jelentett a nagyobb mennyiségű skidek forgásban tartása. A kecskeméti gyár helyben szerette volna megoldani a Skid tisztítást, viszont környezetvédelmi okokból nem akartak sem vegyi sem égetéses technológiát alkalmazni, így jött képbe a szemcseszórásos technológia, amely egyben a gyártó sorba is beilleszthető.